Bir kez daha ayağımıza gelen ‘çözüm’ fırsatı...

Suriye’de yaşanan büyük değişimin zorlukları kadar fırsatları da olacak. Fırsat denilince, akla hemen altyapı veya inşaat hizmetlerini üstlenmek gelmesin. Asıl fırsat en uzun sınıra sahip olduğumuz bir ülkeyle güvene ve gerçek dostluğa dayalı bir ilişki inşa edebilmektir. Bu aynı zamanda Türkiye’nin bölgedeki siyasi gücünü artıran ve muhtemel bütün krizlerde rolünü genişleten bir etki de yaratacaktır. Eğer, bundan sonraki süreç iyi yönetilirse ve mesele iç politika malzemesi olmaktan çıkarılırsa.

Aynı zamanda Suriye’nin bir dizi probleminin yanında Türkiye’nin de bu ülkeyle yakın ilgili bir problemi ortada duruyor; Kürt meselesi… Eğer istenirse, gereken mesai harcanırsa ve gerçek bir çözüm vizyonu üretilirse; Suriye’de yaşanan büyük değişimin Türkiye’ye ödülü Kürt meselesinin çözümü olur. Bu mümkün ve kolaydır.

DEM Eş Genel Başkanı Tuncer Bakırhan önceki akşam Karar TV’de Elif Çakır ve Yıldıray Oğur’a konuştu ve çok önemli mesajlar verdi. Bakırhan, MHP Lideri Devlet Bahçeli’nin başlattığı -çözüm demesek de- tartışma sürecini çok iyi anlamış ve gereğini yapma konusunda da cesur davranan bir isim. Bahçeli’nin girişimini Suriye’de yaşanan gelişmelerle örtüştürüyor ve dikkatli seçtiği kelimelerle sürece zarar vermemeye özen gösteriyor.

En sonunda anladık: Suriye’deki gelişmeler iktidar tarafından önceden bilinen ve tahmin edilen bir şeydi…. Tokalaşmak önemliydi, ama toplum, bu meseleye ilişkin bir yol haritası bekliyor. Bugüne kadar CHP ve MHP bu meselenin karşısındaydı. Ama şimdi çağrıyı yapan MHP, olumlu mesajlar veren parti Türkiye’nin birinci partisi CHP” diyor.

MHP Lideri’ne de mesajı var: “Bahçeli'ye iki konuda katılıyorum. Çözüm konusundaki muhatap konusunda doğru adres Öcalan'dır. İkincisi olarak da tecrit meselesinde ortaya koyduğu da doğrudur. Katılıyorum. Genel anlamda tokalaşmak, selamlaşmak, tartışmak, alkışlamak...Türkiye toplumunu özlediği, olması gereken şeylerdir. Bunları bir çözüm sürecine devirtebilirsek, bu meseleyi çözebilirsek, Türkiye'yi 100 yıllık prangalardan kurtarmış oluruz. Bu jenerasyonla çözemezsek de hiçbir zaman çözemeyiz…

Bakırhan, Kürt siyasetinde ve tabanındaki değişime de özellikle dikkat çekiyor ve bunun ıskalanmasında şikayetçi olduğunu söylüyor: “Kürtler 40 yılda çok büyük bir değişim yaşadılar. Kimse bunu tartışmıyor. Devasa bir değişim. Kürtlerin başladığı yerle geldiği yer çok önemlidir.”

Buradan birkaç gün geriye gidelim ve Bakırhan, Bahçeli tarafından alkışlanan konuşmasında ne demişti, ona bakalım. Şu cümleler, Meclis kürsüsünde yapılan o konuşmadan:

DEM Parti olarak en sonda söyleyeceğimizi en başta ifade edelim: Bu ülke hepimizin ortak vatanıdır. Bu ortak vatanda eşit ve özgür birer vatandaş olarak yaşayabilir; bütün halkların, inançların huzur ve barış içinde yaşayacağı bir yeni Türkiye’yi hep beraber kurabiliriz. Türkiye’nin sınırları dışındaki Kürtler, Araplar ve Türkmenler Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının akrabaları, soydaşlarıdır.

Kritik nokta Türkiye’nin nasıl bir tutum izleyeceği. Hasımlık mı hısımlık mı? Suriye’deki Kürt varlığı bu açıdan sorunun çözümünde en önemli faktör haline gelmiştir.

Türkiye, sınırları dışında yaşayan Kürtler ile hasımlık değil hısımlık yapmalıdır. Hasımlık Türkiye'ye kazandırmaz, hısımlık kazandırır. Suriye’de siyasal denklemin yeniden kurulacağı bir süreçte Kürtlerle diyalog, emin olun ki Türkiye’ye de büyük kazandırır. Türkiye, izleyeceği barışçıl politikalarla Ortadoğu’da örnek olabilir. Türkiye’nin sınırları dışındaki Kürtler, Türkiye için bir tehdit değil bir barış imkanıdır…. Bu konuda iktidarın atacağı adımlara her türlü desteği vermeye hazırız.

DEM Başkanı konuşmasında “Ankara çözümü” diyor, “kerim devlet” kavramını kullanıyor. Sürece “dışarıdan müdahale” girişimlerine de itiraz ediyor:

Meclis bir çözüm ile anılmalı ve yüzünü başka yere çevirmeden “Ankara Çözümünü” sunmalıdır. Şayet Ankara Vizyonu varsa, Ankara Çözümü de olmalıdır…. Eğer gerçek ve köklü bir çözüm arayışında samimiysek, bu çözümü dışarıda değil Türkler ile Kürtlerin ortak geçmişinde ve geleceği birlikte inşa kararlılığında bulmalıyız. Başka ülkelerin başkentlerinden güç devşirmekten kaçınılmalı. Bu kritik süreçte fırsatçılık arayışına girmek kimseye kalıcı bir çözüm sunmaz… Devletten beklentimiz, tüm vatandaşları ayrımsız kucaklayan, farklılığını kabul eden demokratik ve kapsayıcı bir kerim devlet olmasıdır.

YORUMLAR (128)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
128 Yorum
  • Qaraman 70 / 28 Aralık 2024 23:12

    Dil, din, devlet birse millet de bir dir. VESSELAM.

    Yanıtla (0) (1)
  • H.B. / 28 Aralık 2024 01:42

    Bu işi çözemezsek hazetmediğimiz El Alem aleyhimize olarak radikal kürtleri kullanmağa devam edecek. Bu bize maliyrti büyük 1 seçenek. Bakırhan demiş ki `TR sınırları dışındaki Kürtler, Araplar ve Türkmenler TR Cumhuriyeti vatandaşlarının akrabaları, soydaşlarıdır” İnisiyatifle bu bakışı daha da geniş tutalım. Sadece TR değil bölgede Suriye, İran & İran dışında da aynı bileşenler var.Bu 4 ülke oturup kardeş kardeş konuşmalı/anlaşmalı. Ortak/dost 5. bir ilkeyi oluşturmalı. Bu büyük 1 fırsattr.

    Yanıtla (14) (6)
  • H.B. / 28 Aralık 2024 11:55

    Kan ve şiddetin Orta Doğu’dan tamamen kalkmasıyla kürtler 50 yıllık gibi bir huzur testine tabi tutulacak ve bu başarıldığında 4 ana ülkenin garantörlüğü ve kurucu ortaklığında “Kürdistan”a devredilecektir.

    ***
    Orta Doğunun Bayramı,
    Pür huzur ihtişamı,
    Söyleyin Allah aşkına!
    Fena mı olur, fena mı?
    ***

    Yanıtla (4) (9)
  • Dokuzuncu Köy / 28 Aralık 2024 14:59

    Kendi öz yurtlarında her dilden ve dinden toplumlarla kardeşçe yaşamayı kendine şiar edinmiş Kürtler, steplerden çıkıp gelenleri baş göz misafir ettiği için mi radikallermiş öyle mi? Kürtler hiç bir zaman maşa olmadı ve olmayacak sadece dostları olur. Asıl radikal kimmiş yukarıda Allah ve tüm dünya alem görüyor ve biliyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • H.B. / 28 Aralık 2024 21:05

    Arada yazdığım ayrıntılar düşünce hürriyeti ambargosuna maruz kalmış. İzahatlari göremezsin! Kısaca: Türkün, Arabın, Farisinin radikali olur da Kürdün radikali olmaz mı?

    BÜTÜNün cins öğeleri,
    ellerinde kan!...
    Bir rezalet BüSBüTüN!
    Yine zor durumda insan
    Zafiyetleriyle hepsi can,
    Radikalleriyle düşman,
    yine ellerinde kan!...
    Karşılıklı çıkınca can,
    Aradan geçince zaman,
    Bir torba kemik, toplasan!
    Hangi cins, etnik marka?
    O güzelim potensiyel hayat
    Ne tecelli! berbat mı ber

    Yanıtla (0) (0)
  • H.B. / 28 Aralık 2024 21:52

    Demokrat 1i birşey demiş HB’ye, Bilmeden gafleten konuşuyor haybeye. Ben her zaman BüTüN’den yanayım, tüm öğeleriyle kenetlenmiş 1 BüTüNden. Klasiklerden Et-Tırnak işini son olarak ukrayna ile putin’e sor. Tek ülke olsun, adı n’olsun sorunsalını n’tcen diye soruyor radikalleşmiş “etnik nefs”. Anlamıyor veya anlamak istemiyor sendeki de “etnik nefs”. Oysaki yazdıklarımda “kazan-kazan” değerinde izahatler vardı. Yazdım ama düşünce hürriyeti bazında halı altına süpürülmüş, görünmüyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:38

    Tarihsel olarak bakarsak Rusya hep bizim düşmanımız olmuş ve en büyük zararı bize o vermiştir. Osmanlıyı batıran ana ülke de odur. Bütün Türkî cumhuriyetleri ve Afganistanı işgal edip yıllarca en büyük zulüm ve işkenceleri yapan da Rusya'dır.Atalar boşuna "Ayıdan post Rustan dost olmaz"dememişler.Rusya'ya yanaşmak da AKP'nin yaptığı önemli dış politika hatalarından biridir.Bu Ortadoğu'da bize pahalıya mal olmuş;2.5 milyar dolarlık S-400 israfına ve Batı blokununTR'ye güvensizliğine neden olmuştr

    Yanıtla (1) (0)
  • Bahattin / 28 Aralık 2024 21:15

    Demokrat arkadaş, Osmanlıyı Rusya değil İngiliz ve Fransızlar başta olmak üzere Batılılar parçaladı. Kimse kimsenin dostu değil devletler arasında (istisnalar hariç).

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 28 Aralık 2024 21:04

    Suriye'de İsrail'in istemediği şekilde bir çözümün ya da yapılanmanın olacağını sanmıyorum. İsrail, Suriye topraklarında işgal ettiği yerleri ilhak etmesini devletler hukuku yönünden meşru gösterecek bir durum isteyecektir, bu olmasa bile fiili durum oluşturup bunun bu şekilde kalmasını sağlayacaktır. Bu gün Esat'ı devirdik diye sevinenler yarın böyle bir sonucun sebepleri olarak tarihe geçecekler.

    Yanıtla (1) (1)
  • Koç / 28 Aralık 2024 18:45

    Kürt açılımı nedir halkımız bilmek istiyor Türkiye'de Kürtçe eğitim Arapça Çerkezce ilköğretim de egitimmi olacak yoksa bütün okullarda orta lise üniversite de bilelim ortak dili kaldırırsanız Ulus kavramı ne olacak eyaletler sistemi mi olacak iktidarın ülkeyi nasıl yönetecek bilelim.

    Yanıtla (1) (1)
  • Md / 28 Aralık 2024 21:04

    Kürt sorunu Kürtlerin Kürt olarak kalmasıdır. Bunun yolu Kürtçe eğitimdir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okurunuz / 28 Aralık 2024 14:43

    Sn. Karaalioğlu'nun bugünkü yazısında, adı hiç geçmeyen teröristlerin, sanki Kürt halkının daha önce kazanılamamış haklarının kazanılması için terör yapmakta oldukları ön kabulü ve bu terörün bitirilmesi için de Kürtlerin bu haklarının verilmesi gerektiği gibi bir kurgulama hissediliyor. En azından farkında olmadan böyle bir kurgulama oluşmuş gibi. DEM Parti'nin bu kurguya balıklama atlayacağı muhakkak. Ancak teröristlerin buna tav olmayacaklarını tahmin etmek zor değil.

    Yanıtla (1) (2)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 17:01

    HB'ye: Ne olacak Kürt devleti kurulursa? Bölünüp parçalanıp daha zayıf duruma düşeceğiz, emeryalistler daha iyi oynayacak bizimle.Ayrı bir devlet olunca başınız göğe mı erecek?Biz Türk-Kürt vs hepimiz et ve tırnak gibi olmuşuz.Aynı dine,kültüre,tarihe yarım da olsa aynı dile sahibiz.Demokrasi içinde bütün hak ve özgürlüklerine sahip eşit vatandaş olarak yaşayıp dış düşmanlara karşı güçlü tek bir ülke olup dünyada sözü geçen bir ülke olmak varken parya olmayı neden seçiyorsun.Gafil ve cahil olma.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bilgin / 28 Aralık 2024 16:57

    Bir memura kritik bir görev verilecekse önce onun dosyasına bakılır.
    Aldığı işleri kangren etmiş bir memura, beyin isteyen işler vermek yerine bir an önce emekli etmek en iyisidir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:58

    Sn yetkili, şu admatic,'ten bıktık vallahi. Bir köşe yazısına görebilmek için 3 defa geri tuşuna basmak zorunda kalıyorum. Çıkış butonunu vermiyorlar kasten. X sayfa disinda kalıyor. Çıkamıyorsunuz reklamdan. Mutlaka geri gitmeniz gerekiyor. Daha önce de yazdım ama dikkate alınmadı maalesef.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ağah / 28 Aralık 2024 15:52

    Suriye’de kaybedenlerin karanlık işlere soyunmasının iki nedeni var. Birincisi halen varolduklarını hatırlatarak, galibin, yani Suriye halkının kendi kaderini eline almasını baltalamak. İkincisi, yaşanan çöküşü kendi ülkelerine anlatmak yerine, onlara yeni “direniş” öyküleri pazarlamak.

    Yanıtla (0) (1)
  • serçe / 28 Aralık 2024 00:28

    “Hayatta öyle seçimler yap ki kazandığın şeyler, kaybettiklerine değsin.” Che Guevara
    Suriye için yüz milyar dolar harcadık
    On milyon sığınmacı aldık
    600 bin insan öldü
    YPG güç kazandı.
    Ya ne kazandık.
    Lütfen yazın.

    Yanıtla (23) (3)
  • Murat / 28 Aralık 2024 13:03

    Suriye için yüzmilyon dolar harcadığımızın delili ispatı yok varsa yaz!

    Suriye için 1- AB dan gelen BM den gelen destekleri harcadık. Bunlarla kıyaslanmaz şekilde halk ve kurumlar yüksek insanlık değerleri sergiledi.

    - Sığınmacı sayısı 5 milyonun üstüne çıkmadı varsa ispatla.

    - 600 bin insanı kim öldürdü; Esadlar+ İran+ İsrail+ usa.

    - Tarihteki gibi TürkiyeSuriye tek coğrafya tek kaderi paylaşıyor.

    Yanıtla (4) (10)
  • Dokuzuncu köy / 28 Aralık 2024 15:20

    Murat; Sayın Cumhurbaşkanı 40 milyar dolar harcadık gerekirse 40 milyar dolar daha harcarız dedi ya duymadın mı yorum yazıyorsun o zaman gazete falan da okuyorsundur diye tahmin ediyorum.

    Yanıtla (8) (3)
  • Okur / 28 Aralık 2024 15:46

    Suriyeliler için 40 Milyar dolar harcayan Sn.Erdoğan, "Evelallah bir 40 milyar dolar daha harcarız" diyordu.
    Sıra kendi halka gelince de #bizbizeyeteriz dedi ve Türkiye'ye harcamadı.Çünkü devlet iflas etti.Çünkü yedek akçeyi bile harcadılar. Çünkü saray, halktan daha önemli!
    Havuz medyası manşet atmış 6 milyon Suriyeliye baktık diye.sizin bizim vergilerimizle..hak helal edilirmi..

    Yanıtla (7) (3)
  • Dokuzuncu Köy / 28 Aralık 2024 15:51

    Serçeye; Çok unutkan milletiz tamam ama suriye'yi desteğimiz ile HTŞ aldı YPG güç falan kazanmadı sizin bir düzeltme yapmanız gerekiyor galiba..!

    Yanıtla (2) (1)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:44

    Rusya artık süper güç olmaktan ve dünya politikasını belirlemekten çıktı.SSCB battığında Rusya'yı ölüm döşeğinden alıp dirilten ABD ve Batı olmuştur. Bilerek yaptılar.Abd 30 milyar dolar IMF kredisi ve Almanya da D. Almanya karşılığında 50 milyar Mark vermese Rusya bitmişti.Önce diriltip büyüttüler şimdi fazla güçlenince tekrar boğuyorlar.Bu arada Avrupa da biraz küçülecek ama olsun diyor ABD,zira kendi büyüyecek.Öte yandan Çin de büyümeye devam ediyor.Onunla da bir hesaplaşma olacak mutlaka.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:14

    Yanlış politika İran'ın bölgede Şii hilalini gerceklestirmesine ve ABD'nin Suriye'ye yerleşmesine neden oldu.İran şimdi devreden çıkarılıyor.TR ye 30 km lik güvenlik hattı bırakılacak.Ancak Suriye ve Irak sorun olmaya devam edecek.Bu politika ile kazanacağımız bu kadar olacak. Suriye'nin imarına da çok para harcayacağız,kardeş ülke diye. Dolayısıyla kaynaklarımız yine boşa harcanacak ve ekonomimiz düzelmeyecek.Düzelmeye başladığı an başka bir belayı başımıza sararak geri bozacaklar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:02

    Bütün bunlar AKP'nin yanlış politikaları yüzünden oldu.Eğer bölgedeki aktörlerin amaçlarını ve güçlerini iyi hesap etmezsen,sen de yeterli güce sahip olmazsan hegemeon güçler sana rağmen istediklerini yaparlar.Nitekim yaptılar ve yapıyorlar da.İran rejimi başından beri Türk ve Sünni müslüman düşmanı bir rejimdir.Bırakın desteklemeyi yıkılması için çalışmamız gerekir.ABD ve AB ile yakın işbirliği içinde olunmalı,AB üyeliği hedef olmalı ve somut demokratik adımlar atılmalı.İç barış tesis edilmeli.

    Yanıtla (3) (1)
  • Osman / 28 Aralık 2024 15:13

    Ortadoğu'da Türkiye'ye düşmanlık yapmayan tek ülke İran'dır.Sünni İslam'a düşman olması saçma ve yalandır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 15:07

    Kısacası uzun donemde idealizmi bırakmamak ama realizmden de kopmamak lazımdır. Zira koparsan koptuğun oranda idealinden de uzaklaşmak zorunda kalırsın. Köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyeceksin. Başka çare yok.Yoksa o ayı seni de parçalayıp Akıllı (rasyonel) ve realist bir politika ile uzun dönemdeki ideallerine ulaşmak hedef olmalı. Bunu 1990'dan beri söyleye söyleye dilimde tüy bitti ve gerçekleşen olayları da beni haklı çıkardı maalesef.Ta Körfez krizinden beri yanlış politika izleniyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Millet / 28 Aralık 2024 15:07

    Oy hesabı yapmadan, iç politikaya kurban etmeden çözüm üretmek için önce samimiyet ve kararlılık gerekir. Çelişkiler silsilesi ile geçen yıllara bakarsak çözüm umudu kalmaz. Önce samimiyet .

    Yanıtla (0) (0)
  • ido / 28 Aralık 2024 15:02

    Ne mutlu kürdüm diyene ,
    Ne mutlu Arabım diyene,
    Ne mutlu Türküm diyene ,
    denilen zihniyetten başlanmalı...

    Yanıtla (1) (0)
  • Güneş / 28 Aralık 2024 15:02

    Çözüm süreci için, Bu ortak vatanda eşit ve özgür birer vatandaş olarak yaşayabilir; bütün halkların, inançların huzur ve barış içinde yaşayacağı bir yeni Türkiye’yi hep beraber kurabiliriz, derken neyi kastediyor. Kürtlerin şimdi 2.sınıf vatandaş mı? Hükümette, DEM de açık konuşsun. Konfederasyon mu? Kanton mu? Ne?

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 28 Aralık 2024 15:00

    Tayyip Bey bugün konuşuyor, AKP'yi hakettiği yere getirmek için filan diye, boşverin AKP'yi, Türkiye Cumhuriyeti'ni hakettiği yere getirmeye çalışın.Akp' den millete ne! Cumhuriyet'in en gözde,en kıymetli fabrikaları satılmış, eğitim ayaklar altında, hukuk bitik, ekonomi bitmiş.Akp'miş!

    Yanıtla (7) (0)
  • Osman / 28 Aralık 2024 14:55

    Türkiye'de yaşayan gelişmeler insanı utandırıyor,bu Bahçeli urgan ip atmıştı Meclis'te! Tayyip Bey'e bağırıp çağırıyor,en çirkin sözlerle saldırıyordu! MHP'liler alkışlamaktan yorulmuştu! Aradan yıllar geçti bu Bahçeli AKP'nin radarına girdi.Şimdi AKP için yapamayacağı şey yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat hukukçu / 28 Aralık 2024 14:55

    Sayın yazar,sadece kısa değil uzun dönemli doğru iç ve dış politika izlenmediği müddetçe Kürt sorunu ve diğer sorunlar çözülemez.Bir yerde biter öbür tarafta başlar.Kürt sorunu izlenen yanlış dış politikadan ve geçen seferki yanlış açılım politikasından dolayı bugünkü safhaya evrildi.İçte terör bitti ancak Suriye'de ABD-YPG'ye dönüştü.İsrail büyüdü,güçlendi. Suriye battı.TR mülteci doldu ekonomisi çöktü.Irak'ta Şii İran hakimiyeti oluştu.Musul Kerkük'te Türkmenler bitti,KDP-Irak hakim oldu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 28 Aralık 2024 14:52

    Ayağımıza gelen fırsatı önemli ise bu ülkenin bütün halkları bunu iktidara bırakmadan birliğe, beraberliğe ve eşitliğe varız diyerek iktidara ültimaton verirse olur. Aksi suriye'de katiller sürüsünü maaşa bağlayarak kürtlerin üzerine salması ile hiç bir şey çözülmez ve daha vahim sonuçlarla karşılaşabiliriz. Yol yakın iken herkesin aklını başına almasını öneririm.

    Yanıtla (1) (1)
  • Alperen / 28 Aralık 2024 10:32

    Benim korkum ve karamsarlığım da şuradan geliyor: Uzun yıllardır ayıp denilecek kadar vahim yanlışları savunan; adalet, eğitim ve ekonomi gibi alanlarda vahim olumsuzluklara imza atan insanlar, Kürt meselesi gibi karmaşık bir konuyu nasıl çözümleyecek, nasıl çözecektir?

    Yanıtla (11) (0)
  • Alperen / 28 Aralık 2024 14:48

    Hiçbir mesele seçim kazanmaktan, iktidarda kalmaktan önemli değildir! Ekonomi yerlerde sürünsün, adaletin adı kalsın, hapisaneler dolup taşsın, Suriye ne olursa olsun, hiç önemli değildir! Kürt meselesi dahil memlekette isterse kıyamet kopsun: Bugün Bursa’da olduğu gibi, illâ ki Cumhurbaşkanı yazılanları okumalı, bütün AK Parti kongreleri onlarca televizyondan canlı yayınlanmalı, ne olursa olsun Tayyip Bey yeniden seçilmelidir!

    Yanıtla (1) (0)
  • TTK / 28 Aralık 2024 09:34

    Elin oğlu ne temiz iş yapıyor. Önce alıyor. Sonra burayı bundan sonra sen şöyle yönetecek sin deyip bir manga asker bırakıp çekip gidiyor. Binlerce askerin katilinin ayağına gidiliyor Eman dileniyor gel sulh olalım diyoruz yazıklar olsun. Umut Hakkı diyorsun. Kendi öz evladı na Allah rahmet eylesin diyemiyorsun..Sonra bu adama lider diyoruz. Ahvalimiz budur. Ne kadar sünepe varsa milliyetçi partilere monte edilmiş. Türkiye Liderini Arıyor..

    Yanıtla (8) (1)
  • Cut / 28 Aralık 2024 10:17

    Bekara kari bosamak kolay gelirmiş..Sen yuzyil once yenilmis ,yari somurgelestirilmis bir devletsin. Ne bekliyorsun ki..Ilk yuzyilimizi iingilizler kurdu bunu da ABD kuracak..tek fark bu sefer sanki galipler safinda muamelesi gorecegiz..Bu seni kesmiyorsa Ingiliz-yahudi medeniyetini nasil altedebilecegim8z uzerine kafa yor..Bati nin kuyrugu ile oynamayi terket..

    Yanıtla (1) (11)
  • Ömer / 28 Aralık 2024 14:01

    Cut doğruyu 12den vurmuş cutlamış atmışsın. Senin gibilerin çoğalması milli benliğimiz adına ümit vaadeder. Yavaş da olsa gerçekleri dillendirenler görülmeye başladı nihayet.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali / 28 Aralık 2024 13:32

    Gözyaşartan duyarlık!
    “Ortadoğu’da barış için sesimizi yükseltiyoruz”

    Alevilerin ve diğer inançların, bir rejimin uygulamaları üzerinden hedef alınmasını kabul edemeyeceklerini belirten Urgan, şöyle konuştu:

    Bizler, Ortadoğu halklarının barış ve huzur içinde yaşayabilmesi adına sesimizi duyurmak için bir araya geliyoruz. Alevi halkına ve diğer azınlıklara yönelik tehdit ve soykırım girişimlerine son verilmelidir. Sevgi ve hoşgörünün hâkim olduğu “

    Yanıtla (1) (0)
  • Murat / 28 Aralık 2024 13:23

    İsrail’de yayınlanan Yediot Ahronot gazetesi Mossad ile devrik Suriye lideri Esad arasındaki gizli görüşmeleri ortaya çıkardı. Habere göre Mossad WhatsApp üzerinden Musa adlı bir karakterle Esad ve yakın çevresiyle iletişimdeydi. Esad, Mossad ile rejimine yönelik uluslararası yaptırımların kaldırılması karşılığında Lübnan'a silah sevkiyatını durduracağı gizli bir anlaşmanın müzakere etti.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 28 Aralık 2024 00:24

    Kurtla öldürdüler sahibiyle beraber ağladılar.
    Kürt ata sözü

    Yanıtla (4) (2)
  • Şero / 28 Aralık 2024 07:47

    …çobanla ağladılar. Her nedense aklıma MHP geldi.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüdaverdi / 28 Aralık 2024 13:14

    Kurtla beraber öldürdüler,çobanla beraber yediler ve sahibiyle beraber ağladılar..

    Yanıtla (1) (0)
  • Ağah / 28 Aralık 2024 13:12

    Libya ve Karabağ nasıl Türkiye'nin Kuzey Afrika, Kafkasya ve Orta Asya'daki nüfuzunu artırdıysa Suriye hamlesi de Ortadoğu, Körfez ve Doğu Akdeniz'deki Türkiye rüzgârlarının daha da güçlü esmesine yol açacaktır. Dolayısıyla adalet, barış ve özgürlüğü simgeleyen "Barış ve İnsanlık Adası" sahillerine doğru, bir asır sonra olsa da Asya, Avrupa ve Afrika'da yeniden bir geleceğe doğru ilerliyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tek / 28 Aralık 2024 00:17

    Yüz yıllık paradigma çoktan iflas etti.bolgesel konjonktür de değişimi dayatıyor.cok şey değişecek.mhp CHP desteği bunun devlet projesi olduğunun göstergesi .devletler rota değiştirir lazım olduğunda.anayasa tarih anlatısı vb değişecek.simdi yeni turkiye kuruluyor.ezberlerinizi degistirin.sscb çöktüğünde kp vardı ve şimdi yüzde iki oy alamıyor.dogu blokunda da..

    Yanıtla (9) (6)
  • Etem / 28 Aralık 2024 00:43

    TEK (NET) aynı şeyleri tekrarlamayı bırakta yeni bir şeyler de yaz. Paradigmayı diline dolamışsın..sanki o kelimeyi kullanınca entellektüel oluyorsun.

    Yanıtla (11) (3)
  • Okur / 28 Aralık 2024 09:51

    Etem imkansızı istemişsin

    Yanıtla (7) (0)
  • Ömer / 28 Aralık 2024 09:04

    Doğru tespit. İnşaallah chp de değişir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 28 Aralık 2024 10:25

    Suriye okullarina Ataturk heykeli koyacakmiyiz koymayacakmiyiz..

    Yanıtla (0) (8)
  • OkuR / 28 Aralık 2024 10:52

    Havuz medyası başlık atmış :
    "Milli Eğitim Bakanlığı, rejimin düştüğü Suriye'de, okul inşası, eğitim müfredatının oluşturulması gibi birçok alanda çalışma yürütmeye hazırlanıyor." Yaparsa akparti yapar
    Heykel işine chp karışmıyor şu aralar !

    Yanıtla (2) (0)
  • Cut / 28 Aralık 2024 13:10

    Anayasalarini da biz yapalim..Laik demokrati Ataturk milliyetciligine bagli .. ..diye devam eden degistirilmesi teklif edilemiyecek maddeler koyalim ki Patronlar gucenmesin.

    Yanıtla (0) (3)
  • Musto / 28 Aralık 2024 13:05

    2000'li yıllarda askerler terörü bitirdik, Bizden bu kadar, artık bundan sonrası siyasetin işi dediler. Yatırımlar yapılsın Adil ve eşit paylaşım sağlansın. Bitirilmiş terörü tekrar canlandırdık, Adil eşit paylaşımı bırakın, adamların geçim kaynaklarını kuruttuk.Et ve süt kurumlarını kapattık tütün ekimini yasakladık, köye dönüş projelerini baltaladık şehirlere Göçe zorladık. PKK'ya tekrar alan açtık.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cut / 28 Aralık 2024 13:05

    Dunyaya nizam veren Ağalar Turkiye ye yol verir iken Islam a da yol verecekler mi acaba..Verecekler ise ne şekilde..

    Yanıtla (0) (0)
  • bcc / 28 Aralık 2024 12:57

    OsMANLI mirasını reddetmeyen çözümü kolayca bulur.

    Yapılan güzel işler iktidara yaramamalı anlayışı, çok tehlikeli hastalıklı bir yaklaşım.

    Muhalefet iktidarın hatalarıyla değil, kendi PROJELERİ, yerel yönetimlerdeki BAŞARILARI ile gönülleri fethetmeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • Doğrusöz / 28 Aralık 2024 12:05

    Olmayan bir şeyin çözümünden bahsetmek milletle dalga geçmektir.

    Yanıtla (5) (6)
  • Dokuzuncu köy / 28 Aralık 2024 12:56

    Olmayan şey nedir sence ? Olmayan kürdün sorunu da olmaz diyorsun eğer bunu bir Türk vatandaşı olarak ifade ediyorsan demekki yerin yedi kat altında yaşıyorsun.

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 28 Aralık 2024 11:45

    Haklı söze Hacı emmin ne desin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf pala / 28 Aralık 2024 08:22

    Türkiye eninde sonunda Kürtlerle adil onurlu eşitlikçi bir barış yapmak zorunda.2013 çözüm sürecinde Kürtleri gafil avladı.yuzbinlerin üzerinde Kürt genci katledildi.kurtlere çok büyük kiyimlar bin yılda sürecek unutulmaz trajik acılar yaşattı.ne ABD ne Rusya Kürtleri Türkiye'ye yedirmezler çünkü bu onlarında küresel güç vasıflarının sonu demektir.g her iki gucden gelen açıklamalar yenilir yutulur cinsten değil.

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar okuru / 28 Aralık 2024 11:15

    Ermeniler de aynı yolda idiler Ruslar bir yan da ABD, ingiltere, Fransa bir yanda sırtlarını sıvadılar ama sonu iyi olmadı. Aklını başına toplamayanlar ağır bedel ödedi. Taşnak partisi kurucularından Kazaçnuni’ nin raporu iyi bir referanstır. Önce bir ata erkil, feodal kültürü aşalım da sonrası kendi gelişir. Ötesi al Türk’ü ve Kürdü vur birbirine olur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 28 Aralık 2024 10:40

    Bütün bu çabalar Sn.Erdoganın yeniden adaylığı için mi acaba.?şayet seçilemez ise "dem lilere terörist başı ile görüşüyorlar" diye soruşturma başlatırlar" mı sorusu akla gelen

    Yanıtla (3) (0)
  • Abbas / 28 Aralık 2024 09:16

    Suriye sınırı En büyük sorun.Bırakın Fırat'ın doğusunu PKK batı da da toprak alacak gibi gözüküyor. Bu baştan beri böyle idi. Çünkü Esad'ın elini kanadını kıran İran'ı Putin i oradan kovalayan ABD ve İsrail'di. Bize dümenden rol çalmak düştü. Vatan toprağı Süleyman Şahı bile almaktan aciz düşük. CHP bu süreci okuyamadı. İşine gelmedi. PKK dan üç beş oy gelir diye Fırat'ın doğusuna sahip çıkmadı. Fırat'ın doğusu bayrak meselesi vatan meselesi deyip AKP ve MHP yı milletin ortasına atamadı.

    Yanıtla (3) (8)
  • OkuR / 28 Aralık 2024 00:39

    Meclis lokantasında çaya piskevit banıp yerlerse şaşmayın !!

    Yanıtla (3) (1)
  • Ömer / 28 Aralık 2024 09:06

    Onu asıl yani halk yapar vekiller tenezzül etmez. Sanki asıl onlar vekil bizmişiz gibi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 28 Aralık 2024 00:48

    İç barış için her türlü olumlu adım atılmalı, en başta KHK zulmü sona erdirilmeli, Yüzbinlerce KHK lının hakkı hukuku iade edilmeli.

    Yanıtla (8) (1)
  • Ömer / 28 Aralık 2024 09:03

    Aynen. Hak hukuk mesekesi çözülmeden hiç bir şey çözülmez.

    Yanıtla (4) (1)
  • Çetin / 28 Aralık 2024 08:43

    Çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Bahçeli tüm gövdesini ortaya koydu ama erdoğan baldiran zehrini içerim demişti ama şu an ayran bile içmiyor.Içte ve dışta kürt meselesi çözülmezse bu çıban her zaman kanar.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüdaverdi / 28 Aralık 2024 08:12

    Kimsenin bir şeyi çözeceği falan yoktur.100 yıllık siyasal ulusalçı rejimin farklı bir versiyonu olan hdpkk ile zamanı geldiği için parlatma ve bu da olmasa çatışmak için yapılan operasyon vardır.Ama ille de hdpkk parlatılacak ve kürt halkının tek temsilcisi olarak tanıtılacak.

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan / 28 Aralık 2024 00:21

    HŞT nin önünü açan hangi devlet oldu.
    Neden açtı.
    Bunu bilmiyoruz.
    Türkiye bu işin neresinde onu da bilmiyoruz.
    Kazanın İsrail olduğunu görebiliyoruz.
    Suriye ile ilgili hayallerden önce bu sorulara durumlara ait bilgilere erişelim

    Yanıtla (14) (3)
  • Şero / 28 Aralık 2024 07:39

    İsrail’in üst düzey düşmanları birer birer havaya uçtu. Hizbullah çökünce, Esad’da çöktü. En büyük soru, Akdeniz’deki donanma üstü kime geçecek?

    Yanıtla (3) (0)
  • Mr / 28 Aralık 2024 07:35

    Herşey Bahçeli'nin dediği gibi siyaseten yapılıyor, AKP'lisi, Dem' lisi, MHP'lisi, CHP'lisi senaryoyu güzel oynuyor. Siyasetçilerin konfor alanları, imtiyazları kalkıp batılı siyasetçiler gibi olunca halk içinde çoktan çözülmüş, akrabalıklar kurulmuş aslında olmayan Kürt sorunu 2125 te çözülür.

    Yanıtla (0) (3)
  • Fani / 28 Aralık 2024 07:23

    Bizde bir laf vardır; yaptırımı olmayan talimat nasihat dan öteye gitmez. Bebek katilinden medet umanların dünyaları nasıl bir dünyadır ki ahiretlerini yok eder.

    Yanıtla (2) (0)
  • a reader / 28 Aralık 2024 06:22

    Kurt'un, Turk'ten nesi eksi ki sorunu olsun?

    Turkiye Cumhuriyeti'nin egitim, bilim, teknolojide geri kalmislik, ekonomik vs.. sorunlari vardir.
    Tum yurttaslarin sorunudur. Etnik anlamda sorunlar uretmek hic kimseye yarar saglamaz.
    Kimseye ayricalik ta taninamaz.
    Turkiye Cumhuriyeti - her ne kadar bazi sorunlari olsa da-laik, demokratik, sosyal bir hukuk devletidir. Resmi dili Turkce dir.
    Bu ulkenin gercek sahibi, sessiz cogunlugu kimse goz ardi etmemelidir.
    Kac defa soyleyecegiz

    Yanıtla (8) (3)
  • Muhriç / 28 Aralık 2024 04:50

    Aynı Bakırhan, Seyit Rıza ve Şeyh Sait'e atıflar yapmış, aynı mücadelenin tekrarlanacağını da söylemişti. Dilerim aklımızı başımıza alır, artık bu işi bir çözüme bağlarız. Suriye'ye gelince; İsrail'den arta kalan kısmın üçe bölüneceğini, petrolün kürtlere, su kaynaklarının İsrail'e verileceğini, kalan bölgenin artık nasıl olacaksa sünnî araplarla nusayri araplar arasında pay edileceğini, en azından Batı ve İsrail'in planının bu olduğunu düşünüyorum. Bize mülteciler ve bolca terörist kalacak.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 28 Aralık 2024 04:14

    100 yıl önce bilmediğimiz kürt devleti mi vardı
    Ne zamanki doğuyu kendilerinin batıyı ortak zikretmeyi bıraktıkları zaman kendiliğinden çözülür
    Çozmeyen, sorun yapan kendi terör zihniyeti
    Devleti Her türlü imkanından yararlan ,birde teröristler yap
    Şaka değil Anadolu ayağa kalkarsa sizin hiçbirinize yaşam haram olur

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 28 Aralık 2024 04:14

    Vatandaşlar arasında bir sorun yok sorunu siyasiler çıkarıyor vatandaş kız alıp kız veriyor kürtlerle türler çoktan beri akraba

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa Kabaoğlu / 28 Aralık 2024 03:47

    CHP birinci parti değil.Bu safsatayı bırakın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 28 Aralık 2024 03:40

    Aslında kasmasak, olduğu gibi anlatsak ve anlasak güzel tarihimiz var.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 28 Aralık 2024 01:06

    “İsrail ile ticareti kesmemizi; Amerika, Avrupa İran ve şer güçler istiyor.”

    Ali Turan AK Parti Sivas Milletvekili kanal 100 de söyledi.
    Ticaret yapılıyormuş demek ki
    Burada Filistin'e gidiyor ticaret yapılmıyor diyenler kandırılmışlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 28 Aralık 2024 01:05

    Em. Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar 3ncü Dünya Savaşına girdiğimizi söyledi. Bence bu şartlarda çözüm olmaz. Gündem olsun diye, oyalama taktikleri.

    Yanıtla (2) (0)
  • BJK.li / 28 Aralık 2024 00:17

    Bjk.yi bıraktığını söyleyen mhp genel başkanı sn.devlet bahçeli'nin rozetini takıp destek verip "Bu sezon küme düşme olmasın"çağrısı yaptığı karagümrük spor küme düştü ..aman dikkat!

    Yanıtla (6) (1)
  • Yaşlı kartal / 28 Aralık 2024 00:55

    Stuttgart'ın meşhur mercedes benz arena'sının yeni ismi."MHP."arenadır.
    stadyum.içerisinde;
    ofsayttan gol atılmaz,
    iki sarı karttan bir kırmızı çıkmaz,
    kale arkasında elit taraftar bulunmaz,
    sağdan orta açılmaz,
    stuttgart’tan da şampiyon olmaz.:)
    Not.(tekeden süt sağılmaz suda ateş yanmaz....senden cb.olmaz)

    Yanıtla (4) (0)
  • tavşan / 28 Aralık 2024 00:19

    Türk müteahhitler birliği Suriye'yi kısa zamanda ayağa kaldırırız demiş.

    Hatayı neden ayağa kaldırmamışlar acaba bu zamana kadar.

    Söylemedikleri şey şu

    Suriye'nin ayağa kaldırılmasının parasını kim ödeyecek

    Şam 84 diyen

    22 maaşlı vatandaş mı.

    Kalsın.

    Yanıtla (18) (1)
  • özdek / 28 Aralık 2024 00:17

    kürtler yok sayılamaz, uyum ve oydaşma sağlanmalı, ikircikli tutumdan kaçmalı. doğal ki parçalama çatışma emperyalizm işi.

    Yanıtla (5) (0)
  • serçe / 28 Aralık 2024 00:12

    Cehalet gelirken bedava gelir, giderken her şeyi götürür.
    Akıllı insanda sınır olur, cehilde ise hiç bir ölçü olmaz, ne zaman ne yapacağı belli olmaz, bu yüzden güç cahilin eline geçti mi, sonuçları yıkıcı olur.

    Yanıtla (14) (1)